25. február 2025
od 09:00 do 12:00 hod
online Microsoft Teams
Podlimitné zákazky pod lupou
Viac ako 3 hodiny o všetkých aspektoch zadávania podlimitných zákaziek.
Podlimitné zákazky sa netýkajú len nevestníkových zákaziek , ale napr aj stavebných zákaziek do 5,5 mil Eur.
Od 15 januára 2025 je účinná ďalšia novela zákona o verejnom , pričom však ani táto novela nerieši vzťah právnej úpravy podlimitných zákaziek a 2 časti zákona o verejnom obstarávaní.

JUDr. Juraj Tkáč, PhD.
Autor komentára k Zákonu o verejnom obstarávaní

PhDr. Matúš Džuppa, LL.M.
Zakladateľ Školy obstarávania
89,00 EUR bez DPH
Viac ako 3 hodiny o všetkých aspektoch zadávania podlimitných zákaziek. Podlimitné zákazky sa netýkajú len nevestníkových zákaziek , ale napr aj stavebných zákaziek do 5,5 mil Eur.
Od 15 januára 2025 je účinná ďalšia novela zákona o verejnom , pričom však ani táto novela nerieši vzťah právnej úpravy podlimitných zákaziek a 2 časti zákona o verejnom obstarávaní. Skutočnosť, že táto situácia je nejasná dosvedčuje aj fakt, že 31 januára vydal Úrad pre verejné obstarávanie všeobecné metodické usmernenie k zadávaniu podlimitných zákaziek . Stále je možné vylúčiť pri podlimitných zákazkách či už úplne alebo čiastočne vylúčiť 2 časť zákona o verejnom obstarávaní.
Po novom treba výzvu na predkladanie ponúk pri podlimitných zákazkách čítať nielen čo v nej je napísané, ale najmä čo výzva neobsahuje, v prípade že 2 časť zákona o verejnom obstarávaní je vylúčená. Pre predstavu 2. časť zákona upravuje podmienky účasti, kritériá na vyhodnotenie ponúk, ale napr. aj dôvody vylúčenia. Všetky tieto inštitúty môžu byť pri podlimitných zákazkách modifikované. Viete ako? A hlavne prečo a niektoré inštitúty 2. časti zákona o verejnom obstarávaní pri podlimitných zákazkách vypúšťajú?
Obsah:
- Ako má vyzerať výzva na predkladanie ponúk pri podlimitných zákazkách, ako ju čítať ako uchádzač?
- Úprava podmienok účasti pri podlimitných zákazkách – vylúčenie 3 osôb, iné podmienky účasti ako tie ktoré sú v § 34 ZVO, obmedzenie subdodávateľov
- Dôvody vylúčenia – príklady dôvodov iných ako tie ktoré sú v zákone, napr. negatívne referencie
- Uchádzači z 3 . krajín – nová úprava par 10 ods. 4, dohoda o vládnom obstarávaní
- Rozdiel medzi eurofondovými podlimitnými zákazkami a zákazkami financovanými z vlastných zdrojov
JUDr. Juraj Tkáč, PhD.

Je spoluautorom publikácií Zákon o verejnom obstarávaní – komentár, Zákon o verejnom obstarávaní – veľký komentár, spoluautorom publikácií Judikatúra Súdneho dvora EÚ vo veciach verejného obstarávania a Judikatúra vo veciach ochrany osobných údajov, autorom monografie Aplikácia FIDIC zmluvných podmienok v slovenskom právnom poriadku, spoluautorom publikácie Zákon o slobodnom prístupe k informáciám – komentár a autorom mnohých článkov a príspevkov v odborných periodikách, vrátane odborného časopisu Verejné obstarávanie. Pôsobil tiež ako expert pre FIDIC medzinárodné zmluvné podmienky a verejné obstarávanie pre vládu Bosny a Hercegoviny a pôsobí ako predseda Únie profesionálov verejného obstarávania.
PhDr. Matúš Džuppa, LL.M.

Zakladateľ portálu Škola obstarávania
Je dlhoročným odborníkom vo verejnom obstarávaní. Počas svojej praxe zastupoval množstvo klientov z radov verejných obstarávateľov ale aj uchádzačov.
Je tvorcom analytického systému TRANSPAREX, ktorý ako jediný umožňuje identifikáciu konfliktu záujmov, overenie konečných užívateľov výhod podľa §11 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní ale umožňuje aj vyhodnotenie rizikových indikátorov akými sú protisúťažné praktiky dodávateľov, mimoriadne nízka ponuka z pohľadu dodávateľských cien alebo overovanie osobného a ekonomického postavenia, technickej alebo odbornej spôsobilosti uchádzačov.