16. august 2022

09:00 -13:00 hod

Online webinár

Microsoft Teams

Nové pravidlá pre používanie elektronickej platformy a informačných systémov na elektronickú komunikáciu

Webinár bude realizovaný za účasti zástupcov súkromných poskytovateľov elektronických systémov, aby nám vysvetlili, či je možné používať ich nástroje vo verejnom obstarávaní, a ak áno, ako a dokedy.

Od 01.08.2022 a od 01.01.2023 platia nové pravidlá pre používanie informačných systémov na elektronickú komunikáciu vo verejnom obstarávaní. Tie sa, navyše, opäť menia od 1.1.2023!

Ako postupovať v prípade, ak plánujete vyhlásiť zákazku v inom systéme, ako je elektronická platforma? Akým spôsobom preniesť zákazku z iného systému do prostredia elektronickej platformy?

Juraj Tkáč

JUDr. Juraj Tkáč, PhD.

Autor komentára k Zákonu o verejnom obstarávaní

MatusDz 6921 @Patrik Minar

PhDr. Matúš Džuppa, LL.M.

Zakladateľ Školy obstarávania

70,00 EUR bez DPH

Nové pravidlá pre používanie elektronickej platformy a informačných systémov na elektronickú komunikáciu

Webinár sa uskutoční za aktívnej účasti zástupcov súkromných informačných systémov a tí nám vysvetlia, či je možné používať ich nástroje vo verejnom obstarávaní, a ak áno, v akom rozsahu.

Od 1.8.2022 platia nové pravidlá pre používanie systémov ako JOSEPHINE, Eranet, eZakazky, TenderNET, ELENA, EVO SERVIS, ActiveProcurement…
Tieto pravidlá sa navyše menia k 1.1.2023!
Verejných obstarávateľov/obstarávateľov môže zaujímať:
  1. Je možné používať súkromné systémy vo verejnom obstarávaní po 1.8.2023?
  2. V akých prípadoch  nie je možné používať súkromné systémy vo verejnom obstarávaní?
  3. Čo hrozí pri porušení povinnosti použiť elektronickú platformu vo verejnom obstarávaní?
  4. Ako postupovať v prípade, ak mám zákazku v systéme, ktorý nie je zapísaný v zozname registrovaných poskytovateľov, alebo bude z tohto zoznamu počas realizácie verejného obstarávania vyškrtnutý?
  5. Čo so zákazkami, ktoré už boli v súkromných systémoch realizované?
  6. Ako preniesť zákazku zo súkromného systému do elektronickej platformy? Je potrebné prenášať aj dokumenty, komunikáciu alebo aj ponuky?
  7. Môže byť súkromný elektronický systém rovnocenný s elektronickou platformou?

Uchádzačov môže zaujímať::

  1. Ako postupovať v prípade, ak verejný obstarávateľ vyhlásil zákazku v inom systéme, ako je elektronická platforma?
  2. Čo v prípade, ak zistím, že systém nespĺňa zákonné požiadavky? Môžem nahlásiť na Úrad pre verejné obstarávanie chyby systému? A aké to bude mať dopady na verejné obstarávanie?
  3. Môže ma verejný obstarávateľ vylúčiť z procesu verejného obstarávania, ak sa rozhodne počas súťaže zmeniť systém? Musím sa registrovať v novom systéme? A kde skončí moja ponuka?

Webinár je určený primárne pre verejných obstarávateľov/obstarávateľov, dodávateľov, ale určite môže byť prínosom aj pre záujemcov/uchádzačov

Organizačné pokyny:

  1. Účastníkom bude zaslaný link na prihlásenie sa do schôdze MicrosoftTeams deň pred konaním webinára.
  2. Webinár sa uskutoční prostredníctvom aplikácie Microsoft Teams.
  3. Aplikáciu nie je potrebné sťahovať a inštalovať, prístup je možný aj prostredníctvom webového prehliadača MS Edge.
  4. Záznam z webinára bude pre účastníkov bezplatný a sprístupnený do 3 dní od konania webinára.
  5. Pre prístup k záznamu z webinára je potrebná registrácia na stránke www.skolaobstaravania.sk.
  6. Objednávky – v prípade ak máte záujem o vystavenie faktúry, využite pri vytváraní objednávky možnosť “platba prevodom na účet”, obratom vám pošleme faktúru, ktorú budete môcť uhradiť.
  7. Ak potrebujete vystaviť predfaktúru, kontaktujte, prosím, podporu na info@skolaobstaravania.sk.
  8. V prípade otázok nás neváhajte kontaktovať na info@skolaobstaravania.sk alebo na 0904 28 18 18.

JUDr. Juraj Tkáč, PhD.

Juraj Tkáč

Je spoluautorom publikácií Zákon o verejnom obstarávaní – komentár, Zákon o verejnom obstarávaní – veľký komentár, spoluautorom publikácií Judikatúra Súdneho dvora EÚ vo veciach verejného obstarávania a Judikatúra vo veciach ochrany osobných údajov, autorom monografie Aplikácia FIDIC zmluvných podmienok v slovenskom právnom poriadku, spoluautorom publikácie Zákon o slobodnom prístupe k informáciám – komentár a autorom mnohých článkov a príspevkov v odborných periodikách, vrátane odborného časopisu Verejné obstarávanie – právo a prax. Pôsobil tiež ako expert pre FIDIC medzinárodné zmluvné podmienky a verejné obstarávanie pre vládu Bosny a Hercegoviny a pôsobí ako predseda Únie profesionálov verejného obstarávania.

PhDr. Matúš Džuppa, LL.M.

Verejnému obstarávaniu sa venuje viac než 15 rokov. Zastupoval verejných obstarávateľov, ale aj uchádzačov vo verejnom obstarávaní. Je zakladajúcim členom Únie profesionálov vo verejnom obstarávaní.

Vybudoval a prevádzkoval informačný systém ELENA, ktorý bol určený na elektronickú komunikáciu vo verejnom obstarávaní.

Pre oblasť verejného obstarávania vytvoril  informačný systém TRANSPAREX, ďalej založil, vedie a prevádzkuje portál „Škola obstarávania“.

Pravidelne publikuje v odbornom časopise Verejné obstarávanie – právo a prax, pôsobí ako lektor a mentor.

Nákupný košík
Škola obstarávania
Návrat hore