25. máj 2023
od 09:00 do 13:00 hod
online Microsoft Teams
Nová jednotná príručka pre prijímateľov eurofondov
Od apríla 2023 platí aktualizovaná Jednotná príručka verejného obstarávania pre projekty spolufinancované z prostriedkov EÚ. Nová aktualizácia Jednotnej príručky sa môže vzťahovať už aj na pravidlá verejného obstarávania pre nové programové obdobie.
Aktualizovaná jednotná príručka zakotvuje novinky v oblasti možností počítania predpokladanej hodnoty zákazky. Upravuje nové pravidlá pre overenie hospodárnosti zmlúv, ktoré sú výnimkami z pohľadu verejného obstarávania a prináša nový model zakotvenia odkladacej podmienky účinnosti zmluvy z dôvodu kontroly VO.
JUDr. Juraj Tkáč, PhD.
Autor komentára k Zákonu o verejnom obstarávaní
PhDr. Matúš Džuppa, LL.M.
Zakladateľ Školy obstarávania
69,00 EUR bez DPH
Obsah školenia:
Aktualizovaná jednotná príručka zakotvuje novinky v oblasti možností počítania predpokladanej hodnoty zákazky. Upravuje nové pravidlá pre overenie hospodárnosti zmlúv, ktoré sú výnimkami z pohľadu verejného obstarávania a prináša nový model zakotvenia odkladacej podmienky účinnosti zmluvy z dôvodu kontroly VO.
Príručka tiež určuje nové povinnosti verejných obstarávateľov vo vzťahu k overovaniu protiruských sankcií a prináša odbremenenie voči administratíve konfliktu záujmov. Novinkou je model možnosti dodatkovania eurofondových projektov z dôvodu inflácie.
1) Nové možnosti určenia predpokladanej hodnoty zákazky
2) Výnimky z verejného obstarávania
3) Zjednodušený postup zadávania podlimitných zákaziek a zákaziek s nízkou hodnotou
4) Aktualizácia pravidiel zadávanie zákaziek podľa § 8
5) Zmena zmluvy z titulu nepredvídateľných okolností
6) Medzinárodné sankcie v podmienkach VO a obstarávania
Organizačné pokyny:
- Účastníkom bude zaslaný link na prihlásenie sa do schôdze MicrosoftTeams deň pred konaním webinára.
- Prístup je možný pomocou aplikácie alebo webovým prehliadačom MS Edge
- Záznam z webinára bude pre účastníkov bezplatný a sprístupnený do 3 dní od konania webinára.
- Pre prístup k záznamu z webinára je potrebná registrácia na stránke www.skolaobstaravania.sk
- Objednávky – v prípade ak máte záujem o vystavenie faktúry, využite pri vytváraní objednávky možnosť “platba prevodom na účet”, obratom Vám pošleme faktúru, ktorú budete môcť uhradiť.
Ak potrebujete vystaviť predfaktúru, kontaktujte prosím podporu na info@skolaobstaravania.sk
JUDr. Juraj Tkáč, PhD.
Je spoluautorom publikácií Zákon o verejnom obstarávaní – komentár, Zákon o verejnom obstarávaní – veľký komentár, spoluautorom publikácií Judikatúra Súdneho dvora EÚ vo veciach verejného obstarávania a Judikatúra vo veciach ochrany osobných údajov, autorom monografie Aplikácia FIDIC zmluvných podmienok v slovenskom právnom poriadku, spoluautorom publikácie Zákon o slobodnom prístupe k informáciám – komentár a autorom mnohých článkov a príspevkov v odborných periodikách, vrátane odborného časopisu Verejné obstarávanie. Pôsobil tiež ako expert pre FIDIC medzinárodné zmluvné podmienky a verejné obstarávanie pre vládu Bosny a Hercegoviny a pôsobí ako predseda Únie profesionálov verejného obstarávania.
PhDr. Matúš Džuppa, LL.M.
Zakladateľ portálu Škola obstarávania
Je dlhoročným odborníkom vo verejnom obstarávaní. Počas svojej praxe zastupoval množstvo klientov z radov verejných obstarávateľov ale aj uchádzačov.
Je tvorcom analytického systému TRANSPAREX, ktorý ako jediný umožňuje identifikáciu konfliktu záujmov, overenie konečných užívateľov výhod podľa §11 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní ale umožňuje aj vyhodnotenie rizikových indikátorov akými sú protisúťažné praktiky dodávateľov, mimoriadne nízka ponuka z pohľadu dodávateľských cien alebo overovanie osobného a ekonomického postavenia, technickej alebo odbornej spôsobilosti uchádzačov.